REGULAMIN
§ 1. WSTĘP
- Niniejszy Regulamin został wydany na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1219, z 2018 r. poz. 650) i jest udostępniany Klientom nieodpłatnie w formie, która umożliwia jego pobieranie, utrwalenie i wydrukowanie za pośrednictwem Serwisu.
- Regulamin określa ogólne zasady stanowiące prawne podstawy korzystania z Usług w Serwisie. Każdy Klient zobowiązany jest, z momentem podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług, do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
- Przed skorzystaniem z Usługi należy uważnie przeczytać poniższy Regulamin. Rozpoczynając korzystanie z Usługi Klient potwierdza, że zapoznał się z treścią Regulaminu, rozumie jego treść, dokonuje akceptacji niniejszego Regulaminu, jego postanowień i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
§ 2. DEFINICJE
Kancelaria – Kancelaria Radców Prawnych Murdza Poznańska Murdza spółka partnerska, Ul. Górna 10/4, 20-005 Lublin, NIP 9462652138, REGON 361089339, KRS 0000550375
Dane kontaktowe: adres poczty elektronicznej: info@krp.pl Sekretariat: tel: (81) 534 81 13, tel. kom. 512 056 595, (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-16:30 z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy).
Dane Osobowe – dane identyfikujące Klienta, zgromadzone przez Kancelarię m.in. poprzez formularze dostępne w Serwisie i przetwarzane przez Kancelarię na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz Polityce Prywatności.
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która korzysta z Usług, na zasadach określonych Regulaminem i obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
Konsument – osoba fizyczna dokonująca z Kancelarią czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Regulamin – niniejszy regulamin, określający m.in. warunki świadczenia Usług przez Kancelarię oraz procedurę reklamacyjną.
Serwis – rozwiązanie informatyczne znajdujące się pod adresem internetowym www.krp.pl oraz ewentualnie innymi adresami internetowymi na który składa się m.in. kompleks usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz Klientów.
Umowa – umowa pomiędzy Kancelarią a Klientem, na mocy której Kancelaria zobowiązana jest wykonać Usługę.
Usługi – usługi świadczone drogą elektroniczną w ramach Serwisu, w szczególności polegające na udzielaniu porad i konsultacji prawnych, sporządzaniu opinii prawnych, opracowywaniu projektów aktów prawnych za pomocą środków porozumiewania się na odległość takich jak: poczta elektroniczna, telefon, komunikator internetowy (E-Porada), oraz dostarczaniu bezpłatnego biuletynu elektronicznego, informującego o zmianach w prawie, usługach świadczonych przez Kancelarię, promocjach i ofertach specjalnych (Newsletter).
§ 3. POSTANOWIENIA OGÓLNE.
- Kancelaria świadczy Usługi z zachowaniem należytej staranności, z poszanowaniem zasad określonych Ustawą o radcach prawnych i Kodeksem Etyki, zgodnie ze standardami profesjonalnego świadczenia usług prawnych.
- Sposób świadczenia Usługi w powierzonej Kancelarii sprawie, w szczególności termin wykonywania poszczególnych czynności, wynika z rodzaju sprawy, zakresu zlecenia oraz bieżących uzgodnień z Klientem
- Usługa udzielana jest w zakresie ustalonym Umową wyłącznie na podstawie przedstawionego przez Klienta stanu faktycznego i przedłożonych dokumentów. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za prawdziwość i kompletność przekazanych dokumentów lub informacji.
- Kancelaria zobowiązana jest do zachowania poufności informacji uzyskanych w związku ze świadczeniem Usługi.
- Usługa jest świadczona w języku polskim.
- Wszystkie Ceny Usług podawane są w złotych polskich.
- Dokonanie skutecznego zamówienia Usługi wymaga dokładnego zapoznania się z Regulaminem oraz akceptacji jego postanowień.
- Niedopuszczalne są działania mogące w szczególności utrudniać lub destabilizować działanie Serwisu lub narazić Kancelarię na utratę renomy, dobrego imienia lub na jakąkolwiek szkodę.
- Klient korzystając z Serwisu nie jest uprawniony do jakiejkolwiek ingerencji w jego treść, strukturę, formę, grafikę ani w mechanizm działania.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Serwisu, strony internetowej Serwisu lub usług świadczonych przez Kancelarię w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Kancelarii.
- Akceptując postanowienia Regulaminu Klienci nie będący konsumentami wyrażają zgodę na przesyłanie faktur VAT i korekt faktur VAT drogą elektroniczną.
§ 4. WYMAGANIA TECHNICZNE.
- Warunkiem korzystania z Serwisu jest posiadanie przez Klienta sprawnego urządzenia pozwalającego na połączenie z Internetem oraz dostęp do sieci Internet, włącznie z programem służącym do przeglądania jej zasobów. Dla poprawnego funkcjonowania Serwisu wymagane jest:
- instalacja przeglądarki Google Chrome w wersji 70. lub nowszej, bądź innej o takiej samej funkcjonalności. Starsze wersje przeglądarek mogą wpływać na niepoprawne wyświetlanie strony;
- posiadanie aktywnego konta poczty e-mail;
- włączenie obsługi JavaScript oraz Cookie;
- instalacja oprogramowania, które umożliwia odczytywanie i wysyłanie plików w formatach Office oraz odczytywanie i wysyłanie plików w formacie PDF.
- Kancelaria informuje, iż problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne dotyczące sprzętu, z którego korzysta Klient (firewalle-blokady, niewłaściwe wersje przeglądarki internetowej, programy antywirusowe i inne) mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi dostęp do Usług w Serwisie.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowości i wady wynikające z nieprawidłowego funkcjonowania sprzętu komputerowego lub oprogramowania Klienta, m.in. przeglądarki internetowej lub wynikające z usterek łącz telekomunikacyjnych, a także działalności osób trzecich, za które Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności.
§ 5. USŁUGA E-PORADA
- Klient, chcący skorzystać z E-Porady powinien przesłać do Kancelarii za pośrednictwem właściwego formularza szczegółowy opis problemu prawnego, wskazać pytania oraz zamieścić swoje Dane Osobowe (imię i nazwisko/nazwę podmiotu, adres, telefon kontaktowy, e-mail).
- W sytuacji, gdy opis problemu prawnego okaże się niewystarczający Kancelaria zwróci się do Klienta o uzupełnienie informacji lub przesłanie dokumentacji koniecznych do udzielenia porady prawnej.
- Po otrzymaniu pełnej korespondencji Kancelaria prześle na wskazany przez Klienta adres e-mail ofertę wykonania usługi zawierającą: cenę Usługi, termin i formę jej wykonania, sposób zapłaty wynagrodzenia.
- Dokonanie zapłaty za E-Poradę jest równoznaczne z zawarciem Umowy na jej realizację na warunkach określonych w wiadomości e-mail, o której mowa w par. 5 ust.3. oraz zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu.
- Porada jest udzielana w oparciu o stan faktyczny przedstawiony przez Klienta w zapytaniu, w oparciu o prawo polskie i na podstawie stanu prawnego obowiązującego w dacie udzielenia porady. Termin udzielenia porady wynosi do 3 dni roboczych licząc od dnia następnego po dniu zaksięgowania wpłaty, z zastrzeżeniem § 5 ust. 6.
- W przypadku Klienta będącego Konsumentem termin udzielenia porady wynosi 15 dni od momentu zaksięgowania zapłaty umówionego wynagrodzenia na rachunku bankowym Kancelarii.
- W przypadku wyrażenia zgody przez Klienta będącego Konsumentem na natychmiastowe wykonanie umowy przed upływem ustawowego terminu na odstąpienie od umowy oraz po potwierdzeniu, że został on poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielenia tej zgody, Usługa zostanie zrealizowana w terminie określonym w § 5 ust.5.
- Kancelaria opiera się na informacjach otrzymanych od Klienta.
- Klient nie może powoływać się na niepełny zakres treści porady lub brak możliwości skorzystania z niej, jak również na szkodę poniesioną w wyniku skorzystania z treści porady i nie może żądać zwrotu wynagrodzenia, jeśli w sposób dokładny nie opisał problemu prawnego oraz nie przesłał wszystkich niezbędnych dokumentów koniecznych do jej sporządzenia i nie przedstawił w pełni stanu faktycznego w pytaniu zadanym w formularzu E-Porada.
- Kancelaria może odmówić udzielenia porady, jeśli uzna, iż może to naruszać przepisy powszechnie obowiązującego prawa lub zasad etyki zawodowej, a także gdy przygotowanie porady byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego lub gdy Kancelaria nie specjalizuje się w dziedzinie prawa dotyczącej zagadnienia prawnego zawartego w pytaniu Klienta.
- Z tytułu odmowy udzielenia porady Klientowi nie przysługują żadne roszczenia wobec Kancelarii.
§ 6. USŁUGA NEWSLETTER.
- W ramach Usługi Newsletter Kancelaria wysyła zamówiony przez Klienta biuletyn elektroniczny, informujący o zmianach w prawie, usługach świadczonych przez Kancelarię, promocjach i ofertach specjalnych na wskazany przez niego adres e-mail.
- Usługa Newslettera jest usługą bezpłatną i jest dostępna dla wszystkich Klientów, którzy podadzą swój adres e-mail za pośrednictwem przeznaczonego do tego formularza zamieszczonego na stronie internetowej Serwisu.
- Możliwość korzystania przez Klientów z Usługi Newsletter jest uwarunkowana posiadaniem czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej.
- Klient może w każdym czasie zrezygnować z Newslettera poprzez wysłanie do Kancelarii oświadczenia o rezygnacji z jego otrzymywania na adres e-mail: biuro@krp.pl lub w inny sposób wskazany w treści Newslettera.
§ 7. ODSTĄPIENIE OD UMOWY.
- Klient będący konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od jej zawarcia bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Skorzystanie z prawa odstąpienia od Umowy następuje poprzez poinformowanie Kancelarii w drodze jednoznacznego oświadczenia o odstąpieniu. Oświadczenie o odstąpieniu można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Kancelaria dokona zwrotu wszystkich otrzymanych płatności.
- Kancelaria dokonuje zwrotu płatności poniesionych niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy
- Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku następujących umów:
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnienie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu Konsumenta o utracie prawa do odstąpienia od umowy;
- o świadczenie usług, jeżeli Kancelaria wykonała w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Kancelarię utraci prawo odstąpienia od umowy;
§ 8. REKLAMACJE I ROZSTRZYGANIE SPORÓW.
- W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Kancelarię lub nierealizowania jej zgodnie z Regulaminem, Klient ma prawo złożenia reklamacji bezpośrednio do Kancelarii.
- Reklamacje należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@krp.plz podaniem opisu reklamacji i przyczyn jej zgłoszenia oraz podaniem danych identyfikujących Klienta wnoszącego reklamację.
- Reklamacja nie przysługuje, gdy:
- porada wskazuje, iż brak jest jednoznacznego rozwiązania problemu poruszanego przez Klienta ze względu na rozbieżności w interpretacji prawa, kontrowersje lub brak powszechnie obowiązującej wykładni prawa;
- porada została udzielona z opóźnieniem, ale Klient był o tym zawiadomiony i nie skorzystał z prawa do odstąpienia od Umowy.
- Jeżeli podane w reklamacji informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Kancelaria zwraca się do Klienta składającego reklamację o ich uzupełnienie.
- Kancelaria rozpatruje reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania. W przypadku konieczności uzupełnienia reklamacji, termin ten liczy się od dnia dostarczenia uzupełnionej reklamacji. Jeśli rozpatrzenie reklamacji w tym terminie okaże się niemożliwe, Kancelaria poinformuje o tym Klienta z podaniem przyczyny przedłużenia terminu oraz przewidywanego czasu udzielenia odpowiedzi.
- Odpowiedź na reklamację zawierająca sposób jej rozpatrzenia, zostanie wysłana na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta. W przypadku reklamacji złożonej przez Klienta będącego Konsumentem Kancelaria przekaże odpowiedź w formie pisemnej na wskazany przez niego adres do korespondencji.
§ 9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Klient (firewalle – blokady, programy antywirusowe i inne), które mogą ograniczyć lub uniemożliwić Klientowi dostęp do Usług w Serwisie. Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności za skutki powstałe w związku z oznaczeniem wiadomości przesyłanych od Kancelarii do Klienta lub od Klienta do Kancelarii jako spam.
- Kancelaria nie ponosi odpowiedzialności za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Klienta do Serwisu, jak również za treść i poprawność danych oraz informacji wprowadzonych przez Klienta do generowanych z wykorzystaniem Serwisu Formularzy.
- Klient zobowiązuje się zawiadomić Kancelarię o każdej zmianie adresu poczty elektronicznej, pod rygorem uznania wiadomości wysyłanych na poprzedni adres e-mail za skutecznie doręczone.
- Kancelaria ponosi odpowiedzialność względem Klienta niebędącego Konsumentem w granicach rzeczywistej straty (damnum emergens).
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Kancelarii jest niniejszy Regulamin oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
§ 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Kancelaria jako administrator danych osobowych zobowiązuje się podjąć wszelkie konieczne środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia, w celu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkich danych i treści przekazywanych przez Klienta w związku z korzystaniem przez niego z Serwisu.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r., w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000)
- Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów zawiera POLITYKA PRYWATNOŚCI znajdująca się na Stronie Internetowej Serwisu.
§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE.
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 03 kwietnia 2019 r.
- Kancelaria zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie. Może ona być spowodowana w szczególności zmianami ustawodawczymi bądź zmianami praktyki stosowania prawa, rozwojem technologii internetowych, zmianami zasad korzystania z Usług lub z Serwisu. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z dniem opublikowania Serwisie.
- Nie stanowi zmiany Regulaminu zmiana zawartych w nim danych teleadresowych dotyczących Kancelarii.
- Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu lub Umowy jest prawo polskie.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania z mediacji i polubownego załatwienia sporu są dostępne również na stronach internetowych powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów m.in. na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.php ;
- Klient będący Konsumentem może także skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY DLA KONSUMENTA